AUTOMOTIVE

Je kunt wel zeggen dat wij 'benzine in onze aderen" hebben


Na vele jaren werkzaam geweest te zijn in de automobielbranche, zowel bij importeurs als bij dealerbedrijven en ook als eigenaar van een aantal automobielbedrijven in verschillende regio's, waarbij wij zelf ook de volledige administraties hebben bijgehouden, kunnen wij wel stellen dat het ons aan branchekennis en -ervaring niet ontbreekt. 

De administratie van een automobielbedrijf vraagt heel wat meer bijzondere eigenschappen als van een normaal commercieel bedrijf. Immers, we hebben binnen een automobielbedrijf al belangrijke verschillen tussen een dealerbedrijf en een universeel garagebedrijf.  Heb je voornamelijk een bedrijf dat voornamelijk auto's verkoopt en geen werkplaats hebt, dan is de administratie redelijk eenvoudig. Naast facturatie van verkochte auto's en inkoopfacturen van ingekochte (c.q. ingeruilde) auto's heeft men te maken met BPM-berekeningen en met toepassingen van de BTW (Belasting Toegevoegde Waarde).

 

Indien er ook een actieve werkplaats aan is verbonden, dan hebben we te maken met een complexe administratie van werkbonnen, facturen. APK-meldingen en historie bijhouden vanwege de Nationale Autopas. Kortom, er zijn verschillende modules van toepassing zoals: WERKPLAATS, AUTOVERKOPEN, VOORRAADBEHEER, LEENAUTO'S, PLANNING EN TIJDREGISTRATIES.

In de verkoopadministratie wordt in de boekhouding rekening gehouden met marge-artikelen, BPM, BTW- en marge-auto's globalisatie en alles wat er verder nodig is voor een normale bedrijfsvoering.  BTW-aangfites  vereisen dan ook periodiek speciale aandacht en praktijkgerelateerde kennis. Administratiekantoor ADWINA heeft deze in huis.

Wij hebben dan ook uitgebreide ervaring met bestaande boekhoudpakketten zoals Exact Online, E-boekhouden, Afas, Twinfield en AutomaaT GO. Allen zijn pakketten die werken 'in the cloud' dus zijn ten alle tijde en op elke plaats opvraagbaar en bewerkbaar. Hetgeen controle en verwerking vereenvoudigd.